Søkeord:  
Søk
SISTE NYTT
  Adventstid med alvestreker (Anine og alvene)
  Levende formidling av stor kirkekunst
  Ingen bønn; AaFK ikke god nok for opprykk
  Offensiv satsing for bokseklubben

Sett fra krakken min

Øyferja

– Ei viktig oppgave med å binde sammen trafikken på sjø, land og i lufta, hadde bilferja mellom Ålesund og Valderøya.

Harald Grytten

Sett fra krakken min
Tekst Harald Grytten   
(09/04/2008)
Øyferja – bindeledd på Valderhaugfjorden og dykkerfartøy i Tunisia!

I disse dager begynner det å bli 50 år siden flyplassen på Vigra ble åpna for trafikk. Det skjedde den 7. juni 1958.
 
Men Vigra var ei øy (– og er det for så vidt fremdeles). Og ei viktig oppgave med å binde sammen trafikken på land, på sjø og i lufta, var bilferja mellom Ålesund og Valderøya.
 
Her har du den. Den stevner ut gjennom Moljegapet og skal sikkert over Valderhaugfjorden. Muligens med flypassasjerer – disse modige folka som tørte å gå opp i fly, som drista seg ut på ukjent, farefull ferd oppe i lufta blant englene…
 
B/F ”Øyferja”
I boka ”Frå færing til tunnel”, som handler om rutelaga på Valderøy og Vigra og kom ut i 1992, heter det om ”Øyferja”, blant anna, at ferga var bygd ved Skålurens Båtbyggeri i Rosendal, Kvinnherad kommune i Sunnhordland, og levert i februar 1958. Den hadde plass til 15 biler, kosta kr. 950.000,- og var på 166 brt.
 
Og videre står det:
”Namnet vart først skreve med g, altså ”Øyferga”. Seinare vart denne g-en skifta ut med ein j, og vi fekk namnet i nærmare samsvar med normal, nynorsk rettskriving.
 
Då ”Øyferja” vart levert til rutelaget vårt tidleg på året 1958, var ferjeleiet på Valderøya enno ikkje ferdig. Medan ein venta på at dette skulle skje, vart ferja leigd ut til MRF, for ein hadde sjølvsagt ikkje råd til å ha ei så fin og kostbar ferje liggande på stas. Ferjeleiet vart ferdig samstundes med flyplassen på Vigra 7. juni 1958, og i det høvet fekk rutelaget leige ferja av MRF, men leverte ho tilbake dagen etter. Øyfolket måtte igjen nøye seg med ”Ny-Vigra” og ”Bragd” fram til november 1958 då ”Øyferja” kom i ordinær rute Ålesund – Valderøy.  ”Øyferja” gjekk i denne ruta til 1967, då B/F ”Linge” overtok.”
 
Siste melding
Etter dette blei ”Øyferja” omdøpt til ”Syvde”, så til ”Blomvåg” og så til ”Beate”. Det siste vi har hørt fra den, er at den er blitt dykkerfartøy i Tunisia!
  
Båtene før ferga
Inntil 1956 hadde Valderøy og Vigra hvert sitt rutelag. Record rutelag på Valderøya, stifta 1913 og Vigra rutelag på Vigra, stifta 1926. (Først het det for øvrig ruteselskap, men etter mange år innarbeider ordet rutelag seg.)
 
Før ”Øyferja” kom, var det fartøy av mer klassisk båtfasong som trafikkerte strekningene Ålesund – Valderøy, og Ålesund – Vigra. – Populært kaltes de gjerne melkebåter, ettersom melk lenge var det viktigste produktet de frakta.
 
”Record”, ”Regent”, ”Valder” og ”Bragd” var båtene til Recordlaget på Valderøya. – ”Vigra II” og ”Ny-Vigra” var båtene til Vigralaget.
 
Det sammenslutta rutelaget Record og Vigra Rutelag blei avvikla i 1990. Det hadde da i mange år drevet med busstrafikk. 
 


   
"Record"                "Regent"                 "Valder"                          "Bragd"

 
"Vigra II"                                                     "Ny-Vigra"



15 SISTE
  I BILDET: Når enden er...
  Svakheter i begge ende...
  I BILDET: Glede i bøke...
  – Barrantes må selvsag...
  Skandaløs og uverdig k...
  Uff og uff – hjem fra ...
  I BILDET: Musikk frå e...
  Mange tomme seter på C...
  I BILDET: Når kroppen ...
  I BILDET: Kjærlighet e...
  I BILDET: En brennende...
  Usikkerhet foran serie...
  I BILDET: Jakten på no...
  I BILDET: Eventyrnerd ...
  Jan Jönsson bør velge ...